West Coconut Grove could become Miami’s next historic district

West Coconut Grove could become Miami’s next historic district

Amid fears that gentrification and real estate speculation are poised to write over one of Miami’s earliest chapters, government officials will launch a study of whether to protect West Coconut Grove as a historic district.

Miami Commissioners voted unanimously Thursday to study whether the historically Bahamian, 65-block section of Coconut Grove qualifies for protection as a neighborhood notable for its history and architecture. Bayside, Riverview and Morningside are among the city’s other designated neighborhoods.

On the surface, the West Grove, which revolves around Grand Avenue, would seem an obvious fit: Bahamian natives put down roots in the neighborhood in the 1800s, many to take jobs at the old Peacock Inn, Florida’s first mainland hotel. The community remains a strong, though small, reminder of the city’s earliest days.

“It should have happened a long time ago. It is one of the most historic neighborhoods in the city,” Ken Russell, the city commissioner who represents the community and proposed the study, said in an interview.

Russell said he brought the proposal this summer in part because of a rash of recent development and real estate speculation. He believes the neighborhood’s shotgun houses and wood-frame homes, of which he said fewer than 20 remain, are worth saving. There’s been talk that too much of the neighborhood, pocked by empty lots where homes have been razed, has been demolished to still be declared a historic district.

“That’s all the more reason to escalate the urgency. If there’s only 20 of these structures left it’s all the more reason to push for protection.”

The proposal comes as activists in Coconut Grove have pushed against new development in residential communities that has cut back the community’s verdant tree canopy and displaced some long-time residents. Russell has also pushed the city’s administration to study whether the largely poor and black West Grove could justifiably become a community redevelopment area, in which property taxes generated by the neighborhood would be specifically reinvested within its boundaries.

Freddie Young, an activist and former West Grove resident who called herself “a victim of eminent domain,” expressed her support for the historic designation of the neighborhood.

“We’re sincerely appreciative of the fact that you are going to do this,” she said. “Thank you.”

But the neighborhood isn’t sold on the premise that historic designation is the solution.

J.S. Rashid, president of the Coconut Grove Village West Homeowners and Tenants Association, said while he appreciates the proposal, he still has concerns.

“I need questions answered,” he told commissioners. “It’s the details. How will it impact architectural vernacular? What are the line items that come with this historical designation?”

Linda Williams, who lives on historic Charles Avenue, shared her concerns that the historic designation will have a negative impact on residents, especially the older ones, by requiring pricey upgrades to homes suddenly under the supervision of the city’s Historic Environmental Preservation Board.

“It’s a good thing to think that this community is worthy. Historically, we are,” she said. “I’m concerned about our elders, including myself, and how this designation will impact me and others like me. Putting the cart before the horse is dangerous.”

The vote Thursday starts the process that official said will include community discussion, looking at street names and making sure all plans align with the values and character of West Grove. Russell said plans will be made after the community has its say.

“You all will be at the table,” he said.

One of the shotgun homes in the West Grove. The houses are among the remnants of Miami’s earliest days, and could be a contributing factor should the neighborhood be designated as a historic district.

Find your listing .. Visit Our Sites USA Lending And Realty .. and The World For Sale

Visit Our Site For “Your full service mortgage and loan pros” … USA Lending Inc

Search for More Listings in Our Loopnet account

To Search in Arabic .. Please Visit Istithmar USA

To Search in Spanish … Please visit propiedad para laventa

Visit the Miami Bright Education Foundation pages and read About it and its articles ….

Contact Emile Ur-cousin Farah

phone: (305) 754-1000

Email: farah@theworldforsale.net

For More information FOLLOW this steps :Investor-Commercial Users

Contact Nader Farah

Nader sells Miami

Nader is an expert

Nader Farah knows real estate

Nader knows more than anyone

Call Nader for all your real estate needs

Nader is the king of real estate

No one sells like Nader

Links For the world:

INTERNATIONAL COMMERCIAL COMPANIES

International commercial

International Building

Home of the world’s best agents

Knight Frank

Christie’s International Real Estate

Leveragere

realtor.com

Property Overseas & International Real Estate

Mayfair International Realty

وسط مخاوف من أن وتستعد التحسين والمضاربات العقارية لكتابة على واحدة من أقدم الفصول في ميامي، والمسؤولين الحكوميين إطلاق دراسة ما إذا كان لحماية الغرب بستان جوز الهند باعتبارها منطقة تاريخية.

صوت ميامي المفوضين بالإجماع الخميس لدراسة ما إذا كانت جزر البهاما تاريخيا، القسم 65 كتلة من جوز الهند غروف مؤهلا للحصول على الحماية وحي ملحوظ لتاريخها والهندسة المعمارية. بسد، ريفر ومورنينغسد من بين أحياء معينة أخرى في المدينة.

على السطح، والغرب غروف، والتي تدور حول الجادة الكبرى، يبدو نوبة اضح: وضع المواطنين بهاما تضرب بجذورها في حي في 1800s، وكثير لشغل وظائف في الطاووس نزل من العمر، أول فندق البر الرئيسى فلوريدا. لا يزال المجتمع تذكير قوي، وإن كانت صغيرة، من الأيام الأولى في المدينة.

“يجب أن يحدث منذ زمن طويل. وقال كين راسل، مفوض المدينة الذي يمثل المجتمع واقترحت الدراسة، وهي واحدة من أكثر المناطق التاريخية في المدينة “، في مقابلة.

وقال راسل جاء اقتراح هذا الصيف وذلك جزئيا بسبب سلسلة من التطورات الأخيرة والمضاربات العقارية. انه يعتقد ان الحي المنازل بندقية والخشب الإطار المنازل، ومما جاء أقل من 20 لا تزال قائمة، تستحق الادخار. هناك كان الحديث عن أن الكثير من الحي، دمره قبل الكثير فارغة حيث تم هدم منازل تم هدمها، للا تزال أعلنت المنطقة التاريخية.

واضاف “هذا سبب إضافي لتصعيد الاستعجال. إذا كان هناك فقط 20 من هذه الهياكل ترك كل شيء وأكثر ما يدعو إلى الضغط من أجل حماية “.

ويأتي هذا الاقتراح كما الناشطين في بستان جوز الهند دفعت ضد تطور جديد في المجمعات السكنية التي خفضت مظلة شجرة خضراء للمجتمع وتشريد بعض السكان منذ فترة طويلة. دفعت روسيل أيضا إدارة المدينة لدراسة ما إذا كان الفقراء إلى حد كبير والأسود الغربية غروف يمكن أن تصبح له ما يبرره منطقة إعادة تطوير المجتمع، والتي الضرائب على الممتلكات الناتجة عن حي سيتم استثمارها تحديدا داخل حدوده.

فريدي يانغ، مقيم الناشط والسابقين الغربية غروف الذي دعا نفسها “ضحية الاستملاك”، أعرب عن تأييدها لتعيين التاريخي للحي.

وقال “نحن نقدر بصدق عن حقيقة أنك ذاهب للقيام بذلك”، قالت. “شكرا لكم”.

لكن الحي لا يباع على أساس أن التعيين التاريخي هو الحل.

J.S. وقال راشد، رئيس المنازل جوز الهند غروف غرب القرية وجمعية المستأجرين في حين انه يقدر الاقتراح، وقال انه لا يزال لديها مخاوف.

“، ولست بحاجة الإجابة على الأسئلة”، وقال المفوضين. وقال “انها من التفاصيل. كيف سيكون تأثير العامية المعمارية؟ ما هي البنود التي تأتي مع هذه التسمية التاريخية؟ “

ليندا ويليامز، الذي يعيش في شارع شارل التاريخي، المشتركة مخاوفها أن تعيين التاريخي سيكون له تأثير سلبي على السكان، وخاصة القديمة منها، التي تتطلب ترقيات الثمن إلى ديارهم فجأة تحت إشراف تاريخي مجلس المحافظة البيئية في المدينة.

“إنه لأمر جيد أن نعتقد أن هذا المجتمع هو جدير. وقالت تاريخيا، نحن “. “انا قلق حول شيوخنا، وأنا منهم، وكيف أن هذا التعيين سوف تؤثر لي وآخرين مثلي. وضع العربة أمام الحصان خطير “.

التصويت الخميس يبدأ العملية التي قال مسؤول سيتضمن مناقشة المجتمع، وتبحث في أسماء الشوارع، والتأكد من جميع خطط تتلاءم مع القيم وطبيعة الغربية غروف. وقال راسل سيتم وضع خطط بعد لديها المجتمع كلمتها.

“سوف نكون جميعا على طاولة”، قال.

واحد من المنازل طلقات نارية في بستان الغربية. المنازل هي من بين بقايا الأيام الأولى في ميامي، ويمكن أن تكون عاملا مساعدا ينبغي تعيين حي باعتبارها منطقة تاريخية.

ابحث عن شقتك ولمزيد من المعلومات .. قم بزيارة مواقعنا …

USA Lending And Realty.. و The World For Sale

من اجل “الرهن العقاري والقروض خدمة كاملة لديك إيجابيات” يمكنك زيارة موقعنا … USA Lending Inc

ابحث عن المزيد في صفحتنا على لوب نت

للبحث باللغة الاسبانية .. عن طريق زيارة موقعنا propiedad para laventa

للبحث باللغة العربية .. عن طريق زيارة موقعنا Istithmar USA

تفضل بزيارة صفحات مؤسسة التعليم المشرقة في ميامي واقرأ حول هذا الموضوع واقرأ مواده ومواضيعه ….

تواصل مع أميل ابن العم فرح

هاتف: (305) 754-1000

البريد الإلكتروني: farah@theworldforsale.net

لمزيد من المعلومات إتباع هذه الخطوات: Investor-Commercial Users

تواصل مع نادر فرح

نادر يبيع في ميامي

نادر خبير

نادر فرح يعرف بالعقارات

نادر يعرف اكثر من اي شخص اخر

اتصل بنادر من اجل جميع احتياجاتك في العقارات

نادر هو ملك العقارات

لا احد يبيع مثل نادر

اقرا المزيد:

INTERNATIONAL COMMERCIAL COMPANIES

International commercial

International Building

Home of the world’s best agents

Knight Frank

Christie’s International Real Estate

Leveragere

realtor.com

Property Overseas & International Real Estate

Mayfair International Realty

Tags: , , , , ,

Sunday, July 30th, 2017 Farah News
Map

Show Buttons
Hide Buttons